Courses > Intro to Zbrush

Intro to Zbrush

Zbrush โปรแกรมสร้างสรรค์งานประติมากรรมดิจิตอลซึ่งได้รับการยอมรับจากทั่วโลกว่าเป็นโปรแกรมขึ้นโมเดลที่ทรงพลังที่สุดในโลก เรียนรู้พื้นฐานและเทคนิกการใช้งาน จากมืออาชีพผู้มีผลงานมาแล้วในระดับโลก

สิ่งที่จะได้เรียนรู้

  • คอร์สนี้เป็นคอร์สพื้นฐาน
  • การขึ้นโมเดล
  • การใช้เครื่องมือต่างๆ
  • การใส่แสง สี วัสดุ
  • การ Render
  • ลงมือปฏิบัติจริง รับ feed back จากมืออาชีพในอุตสาหกรรม

พื้นฐานที่ควรมี

  • ผู้เรียนไม่จำเป็นต้องมีพื้นฐาน

Course Outline

Week 1

  • Interface
  • Basic Brush
    - Move
    - DAM
    - Standard
    - Trim Dynamic
    - ClayBuildup
  • Masking
  • Subdivision
  • Dynamesh
  • Symmetry
  • Hotkey
  • Saving your model
  • Basic render (for assignment)
  • Homework
    1. Sculp basic shape skull

Week 2

  • Zsphere
  • Zsketch
  • T-post
  • Visibility
  • Deformation
  • Subtool
  • Homework
    1. Create body for last week's animal
    2. Create 5 action poses using Lightbox's Basic Solider

Week 3

  • Basic of Shadowbox
  • Alpha
  • Create own Alpha
  • Homework
    1. Create simple hardsurface shape from shadow box
    2. Create animal head

Week 4

  • Layer
  • Mesh Extraction
  • Combined Layer
  • Homework
    1. Resculp animal from week2
    2. Create animal action poses

Week 5

  • Present Midterm assignment
  • PolyPainting
  • Ambient Occlusion and Cavity Maps
  • Homework
    1. Think about Final Project
    2. Paint Basic Texture - use model from midterm or sculpt new model

Week 6

  • Basic spot light
  • ZAppLink + Photoshop
  • Projection Master
  • Quck Sketch
  • Homework
    1. Draw picture using Quick Sketch
    2. Final Project first draft

Week 7

  • Materials
  • Matcaps
  • Basic Rendering
  • More final project review

Week 8

  • BP Render
  • Light Cap
  • HDRI Cap
  • Homework
    1. Test render for final project

Week 9

  • Intro to animation in Zbrush
  • Basic Topology
  • Exporting texture maps
  • Homework
    1. Polishing final project

Week 10

  • Sculpting workshop
  • Q & A